En Yeniler

4/28/2012

seyyah1906

danıştay 19 mayıs için yürütmeyi durdurma kararı verdi bakan hukuki garabettir dedi

MEB Bakanı Ömer Dinçer, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nın kutlanmasına ilişkin genelgesi hakkında yürütmeyi durdurma kararıyla ilgili, "Alınan karar hukuki bir garabettir" dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Danıştay'ın Milli Eğitim Bakanlığı'nın 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nın başkent dışında sadece okullarda öğrencilerle kutlanmasına ilişkin genelgesi hakkında yürütmeyi durdurma kararıyla ilgili, "Alınan karar hukuki bir garabettir. Yeni bir genelgeyle kutlamaların şeklini değiştireceğiz." dedi.

Danıştay, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nın başkent dışında sadece okullarda öğrencilerle kutlanmasına ilişkin genelgesi hakkında yürütmeyi durdurma kararı almış, Konya'da yaşayan bilgisayar programcısı Alper Ayhan, genelgenin iptali için Danıştay'a başvurmuştu.
Danıştay'ın yürütmesini durdurduğu genelgeye ilişkin davayı açan Konyalı Alper Ayhan, ''Bu kararın Türk milletine ve Türk gençliğine hayırlı olmasını diliyorum'' dedi.

Danıştay 10. Dairesi'nin, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının Ankara dışındaki illerde sadece okullarda öğrencilerle kutlanmasını öngören genelgesinin yürütmesini durdurmasıyla ilgili davayı açan 25 yaşındaki bilgisayar programcısı Alper Ayhan, "Buradan yola çıkarak bir Türk genci olarak bu bayramı, bu coşkuyu yaşamaya hakkım olduğunu düşündüm ve böyle bir dava açtım" dedi.

Ayhan, 19 Mayıs'ın halkla iç içe kutlanmasını sağlamak adına böyle bir davayı açmasının bile kendisi için üzüntü verici bir olay olduğunu ifade etti.
mynet 

Subscribe to this Blog via Email :
Previous
Next Post »